Odpowiednie zabezpieczenie produktów na czas transportu jest niezwykle ważne. To nie tylko dbałość o detal i dostarczenie do klienta produktu w dobrym stanie, ale też i zabieg wizerunkowy, dzięki któremu w przyszłości zyskamy kolejne grono zadowolonych klientów.
Podstawą biznesu e-commerce jest wysyłka produktów. Sprzedaż wysyłkowa nieodzownie wiąże się z właściwym pakowaniem produktów tak, aby dotarły do klienta w jak najlepszej kondycji. Niezbędne są do tego zarówno wypełniacze, jak i kartony – jak wybrać najlepsze opakowania i na co zwrócić uwagę?
Odpowiednie zabezpieczenie paczek
W sprzedaży wysyłkowej właściwe opakowanie produktu na czas dostawy jest kluczowe. Paczki, które wysyłamy przechodzą różną drogę, a nierzadko są również rzucane czy kopane. To sprawia, że szczególnie kruchy towar, jak szkło, może ulec znacznemu zniszczeniu, co wiąże się nie tylko ze stratą pieniędzy, ale również drobnym kryzysem wizerunkowym.
Aby zniwelować takie przypadki, do wysyłki produktów należy stosować właściwe wypełnienia. Sprzedawcy prześcigają się w pomysłach i tym sposobem jako wypełnienie kartonu możemy znaleźć zarówno pocięte gąbki, miazgę kukurydzianą, papiery czy pociętą tekturę. Ale samo wypełnienie nic nie da, jeśli nie ma odpowiedniego opakowania – kartonu!
Jak wybrać dobre opakowanie dla e-commerce?
Opakowania kartonowe są pierwszym, co zobaczy klient. Dlatego też, warto postawić na rozwiązania dobre i sprawdzone. Opakowania kartonowe z logo będą dodatkową wizytówką – warto mieć na uwadze, że nierzadko kartony są wykorzystywane ponownie do kolejnej wysyłki, przechowywania czy przewożenia, a zatem logotyp zamieszczony na kartonie jest widoczny i jest samoistną reklamą. Kolejnym atutem zamieszczenia logo na kartonie jest podniesienie statusu marki, co jest ważne szczególnie dla sklepów wysyłkowych, które zajmują się sprzedażą towarów wysokiej jakości.
Wybierając opakowania kartonowe dla e-commerce warto także zapoznać się z pełną ofertą rozwiązań. Producent opakowań tekturowych może mieć wiele rodzajów kartonów, które dopasujesz do różnego rodzaju wysyłek.
Jakie opakowania tekturowe będą najlepsze dla e-commerce?
Prowadzenie e-commerce wiąże się z tym, że każdy klient może wykonać inne zamówienie. Zdarza się, że sprzedamy tylko jeden produkt, podczas gdy następnym razem ilość produktów w koszyku może wynosić nawet 100. Oznacza to, że musimy być przygotowani na każdą ewentualność, a zatem wielkość i ilość kartonów powinna być dostosowana do różnego rodzaju zamówień.
Ale nie tylko wielkość ma tutaj znaczenie. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów kartonów – klasycznych, z klapką, z przegródkami. W zależności od produktów dostępnych w sklepie warto posiadać kilka rodzajów kartonów, aby pakowanie zamówionych rzeczy było nie tylko łatwe, ale również robiło wrażenie na kliencie.
Odpowiedni dobór kartonów do sprzedaży to nie tylko dbanie o produkt i klienta, ale i chwyt marketingowy – odpakowanie zamówionego towaru stało się już trendem w Social Mediach, dlatego warto wyjść mu naprzeciw i zadbać o właściwe opakowania kartonowe dla e-commerce.